Nuoria aikuisia tiimityössä.

Nuoret aikuiset ja opiskelijat

Nuori aikuinen voi olla monenlainen. Joukossamme on opiskelijoita ja työssä käyviä, työttömiä, paikkakunnalla asuvia ja muualla kulkevia, perheettömiä ja perheellisiä, naisia ja miehiä, sinkkuja ja pareja.

Ylläpidämme nuorten aikuisten whatapp-ryhmää, johon kuka tahansa voi jakaa linkkejä lähistöllä tapahtuvasta nuorille aikuisille passaavasta toiminnasta. Tällaisia ovat mm. konsertit, luennot, ylistysillat, lähetystyön illat ynnä muut. Mukaan whatsapp-ryhmään pääset ilmoittamalla puhelinnumerosi nuorisotyönohjaajalle.

Seuraa ilmoittelua ja tule rohkeasti mukaan!
Nuorten aikuisten toiminnasta voit kysyä lisää Karoliinalta (045 231 0887) tai Miimulta (050 3147 348).

Perjantaimessu.

Perjantaimessu

Perjantaimessu on erityisesti nuorille, opiskelijoille ja nuorille aikuisille tarkoitettu, mutta kaiken ikäiset ovat tervetulleita. Perjantaimessu on kerran kuussa  ja aika on aina perjantai klo 18.
Nuoria perheitä ajatellen tilaisuudessa on lapsille oma puuhanurkka ja tilaisuus on tavanomaista sunnuntaimessua lyhyempi. Musiikkina lauletaan virsikirjan lisäksi myös nuorten veisuja ja herätysliikkeiden laulukirjoista.

Perjantaimessujen päivämäärät löydät tapahtumakalenterista, Instagramista @luolanurkka sekä Kaustisen ja Ullavan seurakunnan Facebook-sivulta.

Vaikuttajanuoret

Seurakuntaamme on vuoden 2021 alusta perustettu nuorten vaikuttajaryhmä, joka koostuu alle 30-vuotiaista seurakunnan jäsenistä tai seurakuntamme toiminnassa vaikuttavista nuorista. Vaikuttajaryhmän tehtävänä on suunnitella ja toteuttaa nuorten toimintaa yhdessä nuorisotyönohjaajan kanssa. Nuoret vaikuttajat saavat ottaa kantaa toteutettavaan toimintaan ja ehdottaa uusia tapoja tehdä työtä nuorten kanssa tässä ajassa. He voivat myös antaa äänensä seurakunnan päätöksen tekoon esimerkiksi siten, että seurakuntaneuvosto voi pyytää nuorten mielipidettä hyväksyttävänä olevaan asiaan.

Vaikuttajanuoriin kutsutaan mukaan nuortentoiminnasta aikuisiksi kasvavia nuoria, yleensä yli 17-vuotiaita. Kuka tahansa nuori voi kuitenkin ilmoittaa halukkuutensa ryhmään kuulumiseen, joten jos kiinnostuit, niin tervetuloa mukaan! Mukaan pääsemiseksi ota yhteyttä nuorisotyönohjaajaan.

Vaikuttajanuoret yhdessä aikuisten vastuuryhmän jäsenten kanssa muodostavat nuorisotyön vastuuryhmän, joka hyväksyy varhaisnuoriso, nuoriso- ja rippikoulutyön työmuotojen toimintasuunnitelman ja toimintakertomuksen. Aikuisia jäseniä kutsumme nuorisokummeiksi. Nuorisotyön vastuuryhmä kokoontuu kahdesti vuodessa. Vaikuttajanuorten palavereja on useammin toiminnan tarpeiden mukaan.

Jokapäiväinen ilo!

Nuorten pääsiäisvideolla vuodelta 2021 kerrotaan lyhyesti, mikä evankeliumi on ja miksi se koskee myös sua.

YouTube-video

Kuvakaappaus sivulta godfullness.fi. Minuuttirentoutuminen - levähdä. Luontohiljentyminen - rauhoitu. Mielikuvaharjoitukset - kuuntele. Kehoharjoitukset - katso.

Godfullness on kristillistä meditaatiota ja rauhoittumista

Godfulness-sivuston tavoitteena on sisäisen rauhasi vahvistuminen. Jeesus lupaa: ”Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista, jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.” (Joh. 14:27)

Ihminen on tarkoitettu elämään tasapainossa ja yhteydessä Jumalan, toisten ihmisten, oman itsensä ja koko luomakunnan kanssa. Godfulness-harjoituksissa etsitään tätä tasapainoa.

Godfulness-harjoitukset kutsuvat sinua hiljentymään ja keskittymään hetken Jumalaan. Jumalan läsnäolossa on turvallista käydä läpi niitä tuntemuksia ja ajatuksia, joita mielessäsi pyörii. Godfulness-harjoituksissa et tarkastele omaa elämääsi ja olotilaasi yksin, vaan yhdessä persoonallisen Jumalan kanssa. ”Luottakaa aina Jumalaan, tuokaa hänen eteensä kaikki mitä sydäntänne painaa. Jumala on turvamme.” (Ps.62:9)

Lähde: Godfullness.fi

Ulkopuolisuuden ehkäisy

Yksin jääminen tahtomattaan tuntuu kurjalta. Joskus jopa ihmisten keskellä voi yksilö tuntea itsensä yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi. Seurakunnan tilaisuuksiin tulevat pyritään ottamaan lämmöllä vastaan, mutta silti joku saattaa kokea olevansa täysin yksin seurakunnan keskellä. Jos sinä koet näin, annathan sivuston kautta tai suoraan työntekijälle palautetta siitä, miten voisimme tehdä olosi tervetulleeksi.

Yksinäisyyden keskelle kannattaa kutsua toinen ihminen vierelle. Ota rohkeasti yhteyttä seurakunnan työntekijöihin, olemme sinua varten.

Voit myös tutustua HelsinkiMission yksinäisyyden selättämisen sivuihin.