Nuolisen leirikeskus

Pläkkisentie 142, 69600 Kaustinen

0503147600

60

Nuolisen leirikeskuksessa järjestetään seurakunnan leirejä. Paikka on ihanteellinen myös pienille perhejuhlille. Leirikeskuksessa voi pitää esimerkiksi häitä, syntymäpäiviä ja sukutapaamisia.

Leirikeskuksen päärakennuksessa on keittiö, ruokailutila, sali, takkahuone, sauna ja suihkutilat. Ruokailutilassa on pöytäpaikkoja 28 ja salissa 32. Salit ja takkatilan yhdistämällä voidaan tilaan kattaa noin 60 pöytäpaikkaa.

Kauniissa pihapiirissä on myös uimaranta, lentopallokenttä, rantasauna ja nuotiopaikka makkaranpaistoa varten. Piha on helppokulkuinen, ja päärakennuksessa on pyritty ottamaan saavutettavuustekijät huomioon.

Majoitus

Leirikeskuksessa on kaksi asuntolarakennusta, joissa on kummassakin 1 kpl 3 hh ja 4 kpl 4 hh, kokoontumistila ja 2 wc:tä. Vuodepaikkoja leirikeskuksessa on yhteensä 40.

Saatavuus

Nuolisen leirikeskus on kesäkuun alusta heinäkuun puoliväliin varattu seurakunnan omaan toimintaan, mutta vapaita aikoja huhti-toukokuulle sekä heinä-lokakuulle löytyy runsaasti. Vapaita aikoja voi tiedustella seurakuntayhtymän palvelupäälliköltä, p. 050 3147 540 tai palveluvastaavalta, p. 050 3147 572.

Historia

Nuolisen leirikeskuksen on suunnitellut Airi Kentala. Leirikeskus valmistui vuonna 1989.

Sijainti

Nuolisen leirikeskus sijaitsee erämaan rauhassa Nuolisen järven rannalla, Kaustisen Jylhänkylässä. Leirikeskukseen on Kokkolan keskustasta 42 km.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc