Jylhän pelimanneja jumalanpalvelusryhmässä soittamassa ja laulamassa urkuparvelta.

Messu kuuluu kaikille!

Jumalanpalveluksessa kukin voi palvella omilla lahjoillaan.

Jumalanpalvelus ei ole historiaa, vaikka sillä onkin pitkät perinteet.  Seurakuntatyön kaikki "purot", toiminnot eri-ikäisille, saavat voimansa yhteisestä jumalanpalveluksesta. Messu on kuin huoltoasema, jossa Jumala tankkaa meihin uskoa, toivoa ja rakkautta. Arjessa on tarkoitus elää palvelumielellä - Jumalaa ja lähimmäistä unohtamatta.

Meidän messuissamme Kaustisella ja Ullavassa on usein papin, kanttorin ja suntion lisäksi pieni tai isompi joukko seurakuntalaisia. Messu kun on Jumalan kansan juhla. Messuissa palvelevat joskus yksittäisen kylän väki, toisinaan taas joku nimetyistä jumalanpalvelusryhmistä. Välillä vuorossa on esim. seurakunnan työala tai vastuuryhmä.

"Kolmen kohtaaminen" (Jumalan, lähimmäisen ja itsemme) tapahtuu kaikissa messuissa.  Ehkäpä sinäkin voisit olla mukana jossakin messussa; kirkonpenkissä kuuntelemassa tai jossakin palvelutehtävässä?

Ota yhteyttä pappeihin tai kanttoreihin, niin saat kuulla lisää.

kappalainen

Kaustisen ja Ullavan seurakunta