Diakoniavastaanotot toimivat vain ajanvarauksella

Puhelin kädessä.

Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien diakoniavastaanotoille voi varata etukäteen ajan henkilökohtaista keskustelua varten.
Kokkolan suomalaisessa seurakunnassa ajanvaraus toimii syyskuun alusta alkaen joka arkipäivä klo 9-10. Silloin sinulle annetaan henkilökohtainen tapaamisaika.
Muissa seurakunnissa voit olla yhteydessä diakoniatyöntekijään ajan varaamista varten.
Tapaamisissa noudatetaan kahden metrin turvavälisuosituksia sekä muita tartuntaa ehkäiseviä varotoimia, kuten hyvää käsihygieniaa ja maskin tai visiirin käyttöä.

Kirkon diakoniatyöntekijä on koulutettu ammattilainen, jonka kanssa voi jakaa huolensa ja miettiä yhdessä, kuinka jatkaa eteenpäin. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.
Seurakunnalta voi anoa myös kriisiluonteista taloudellista apua, joka on pääasiassa ruoka-apua. Taloudelliset asiat käsitellään aina diakoniavastaanotolla.

Diakonian tehtävänä on auttaa ihmistä kokonaisvaltaisesti siten, että ihminen tulisi autetuksi juuri niissä ongelmissa, joiden kanssa hän kamppailee.

Kaustisen ja Ullavan seurakunta
diakoniatyöntekijä p. 050 3147 551

Diakoniatyöntekijöille voi myös jättää viestin
tai soittopyynnön vastaajaan.