Messuun voi osallistua turvallisesti

Sinun paikkasi odottaa sinua kirkon penkissä

Kirkon penkki Kokkolan kirkossa.

Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien tilaisuudet ovat nyt avoimia seurakuntalaisille. Tilaisuuksissa säilytetään kahden metrin turvavälit.
Kirkon penkkeihin on merkitty istumapaikat turvavälien takaamiseksi. Perheenjäsenet voivat istua vierekkäin. Turvavälit säilytetään jumalanpalveluksissa myös ehtoolliselle mentäessä ja ehtoollispöydässä.
Jumalanpalveluksiin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon, mutta yhteystiedot kerätään terveysviranomaisia varten edelleen sisään tullessa.

Toimituksiin eli kaste- ja häätilaisuuksiin sekä hautaan siunaamisiin osallistuminen runsaslukuisemmin on myös mahdollista turvavälit säilyttäen.
Myös muihin tapahtumiin,  kuten konsertteihin, voi tulla nyt nauttimaan paikan päälle.
Kirkkoherranvirastot palvelevat jälleen myös kasvokkain kesäaukioloaikojen mukaan.

Maskien käyttöä ja  hyvää käsihygieniaa suositellaan edelleen kaikissa tilaisuuksissa.
Jokainen osallistuja vastaa osaltaan tapahtumien turvallisuudesta. Siksi osallistuminen on mahdollista ainoastaan täysin oireettomana ja altistumattomana.

Eija Ahokangas

Wed Jun 30 10:03:32 EEST 2021