Kirkko nosti eniten mainettaan

Arkkipiispa Tapio Luoma arvioi videohaastattelussa, mistä asioista hyvä maine kumpuaa.

Arkkipiispa Tapio Luoma vähälumisessa maisemassa.

Arkkipiispa näkee median mieluummin kumppanina kuin uhkana. Kuva: Aarne Ormio / Kirkon kuvapankki

Suomen evankelis-luterilainen kirkko sekä sisäministeriö nostivat eniten mainettaan kansan silmissä. Tulos käy ilmi T-Median toteuttamassa Luottamus & Maine -tutkimuksessa, jossa mitattiin 80 julkishallinnon organisaation mainetta.

Kirkon maine nousi vuonna 2023 vuoden takaisesta 0,3 yksikköä, mikä on 1–5-asteikolla huima nousu.

Pitkäjänteinen työ kirkon strategisen viestin julkituomisessa on arkkipiispa Tapio Luoman mielestä yksi osatekijä maineen nousussa. ”Kirkolla on sanottavaa ja kykyä asettua ihmisten rinnalle kun elämässä tulee vaikeita aikoja”, piispa kiteyttää.
Hän uskoo organisaation ulospäin suuntautumisen olevan tärkeä tekijä positiivisen maineen kasvattamisessa.

Katso videohaastattelu, jossa T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka ja arkkipiispa Tapio Luoma keskustelevat tutkimuksen tuloksista.

2024-01-16 11:20:50.0