Ullavan seurakuntakodin nuorisotila suljetaan sisäilmasyistä

Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston elokuussa nimeämä työryhmä päätti ensitoimenpiteenään sulkea Ullavan seurakuntakodin nuorisotilan pois käytöstä.

Ullavan seurakuntakoti.

Kokkolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto päätti 24.8.2023 perustaa työryhmän pohtimaan Ullavan kappeliseurakunnan tilajärjestelyitä. Työryhmälle tuli tarve, kun merkittävä osa rakennuksessa työskentelevistä henkilöistä raportoi saavansa oireita seurakuntakodin sisäilmasta.

Ensimmäisessä kokouksessaan 25.10.2023 työryhmä päätti ensitoimenpiteenään sulkea nykyisen nuorisotilan pois käytöstä. Nuorisotila korostui sisäilmalomakkeiden vastauksissa, ja tilassa onkin aistittavissa selkeää hajuhaittaa. Tilassa olevat huonekalut hävitetään ja ruokasalin vastainen ovi tiivistetään ilmavuotojen varalta. Nuorisotyön toiminnot järjestetään jatkossa seurakuntakodin muissa tiloissa.

Työryhmä päätti myös muista ensivaiheen toimenpiteistä, kuten lasten kerhotilojen ilmanvaihtokanaviston puhdistuksesta, ilmamäärien mittauksesta ja säädöistä. Toimenpiteiden vaikutuksia arvioidaan työryhmän seuraavassa kokouksessa, joka pidetään tammikuussa 2024.

Tue Oct 31 09:02:14 EET 2023