Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 13.6.2023

Puheenjohtajan nuija avonaisen kirjan päällä.

Kokkolan kirkon peruskorjausurakoiden hyväksyminen

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi Kokkolan kirkon peruskorjauksen rakennusurakoitsijaksi KI-Group Oy:n ja sähköurakoitsijaksi Bravida Finland Oy:n. LVIA-urakoitsijaksi on viranhaltijapäätöksellä valittu Bravida Finland Oy. Kaikki urakat on kilpailutettu hankintalain mukaisesti.
Kokkolan kirkon remontin on määrä toteutua 1.8.2023–31.1.2024 välisenä aikana. Kokkolan suomalaisen seurakunnan sunnuntaiaamujen messut pidetään tuona aikana Yksipihlajan kirkossa, Kokkolan ruotsalaisen seurakunnan messut Mikael-salissa.
Kokkolan kirkon peruskorjaushankkeen kokonaiskustannusarvio on noin 1 300 000 euroa.

Radio Deissä lähetettävät jumalanpalvelukset

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti irtisanoa sopimuksen Radio Dein kanssa 1.1.2024 alkaen. Toistaiseksi Radio Deistä lähetetään Kokkolan suomalaisen seurakunnan jumalanpalvelus kuun ensimmäisenä sunnuntaina ja Kokkolan ruotsalaisen seurakunnan jumalanpalvelus kuun kolmantena sunnuntaina kello 10.  Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien jumalanpalveluksia voi kuunnella myös nettiradiosta ja striimattuna YouTubesta.
Kokkolan seurakuntayhtymän tiedotustyöryhmän esityksen mukaan kirkkoneuvosto päätti Radio Dein alueellisen kuuluvuuden tukemisesta 2 000 eurolla vuonna 2024.

Kirkon mediasäätiön jäsenmaksu vuonna 2024

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti Kirkon mediasäätiölle osoitetusta tuhannen euron tuesta vuodelle 2024 tiedotustyöryhmän esityksen mukaan. Kirkon mediasäätiö on 24 Suomen evankelisluterilaisen seurakunnan ja seurakuntayhtymän sekä kirkkohallituksen vuonna 2005 perustama säätiö, jonka tarkoituksena on tukea ja edistää uskontoa ja elämänkatsomusta käsittelevien ohjelmien tekemistä, levittämistä ja esittämistä valtakunnallisissa medioissa. Kokkolan seurakuntayhtymä on yksi säätiön perustajajäsenistä.

2023-06-13 20:02:27.0