Pikkuhelppi tuo helpotusta lapsiperheiden arkeen

Kaustisen ja Ullavan seurakunnassa on alkanut tammikuussa uusi Pikkuhelppi-toiminta. Lasten ja nuorten keskuksen Pikkuhelppi-brändin alla tapahtuva toiminta tarjoaa ennaltaehkäisevää tukea ja pientä apua lapsiperheille.
Pikkuhelppi on maksutonta, seurakunnan lastenohjaajien tarjoamaa toimintaa, joka on tarkoitettu kaikille lapsiperheille Kaustisen ja Ullavan alueella. Toimintaan kuuluu lastenhoitoapu ulkoa tai lapsen kotona. Palvelu ei sisällä sairaan lapsen hoitoa eikä kodinhoitoa.
Yksi käyntikerta kestää noin kaksi tuntia kerrallaan enintään kolme kertaa kaudessa tai kuusi kertaa vuodessa yhtä perhettä kohden.

Pikkuhelppiä voi varata maanantaisin kello 13–15 numerosta 050 3147 580.
Turussa 2017 lastenohjaajien ideoimia Pikkuhelppejä toimi viime vuonna noin 40 seurakunnan alueella, muun muassa Tampereella ja Hämeenlinnassa.

Lue lisää Pikkuhelpistä www.lastenjanuortenkeskus.fi/perheystava/pikkuhelppi/

2023-01-04 14:30:00.0