Lakipykäläkuvio nojaa kiviseinään.

Kokkolan seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien sääntökokoelma

Seurakuntayhtymän ja seurakuntien toimielimien hallinnosta, menettelystä ja tehtävänjaosta määrätään erilaisissa hallinnollisissa säännöissä.

Perussääntö

Kokkolan seurakuntayhtymän perussääntö määrittelee sekä Kokkolan seurakuntayhtymän että siihen kuuluvien seurakuntien toimintaa.

Perussääntö

Hallintosäännöt

Kokkolan seurakuntayhtymällä ja siihen kuuluvilla seurakunnilla on kullakin oma hallintosääntönsä. Hallintosääntö määrää hallinnon ja toiminnan järjestämisestä, päätösvallan siirtämisestä toimielimille tai johtaville viranhaltijoille sekä toimielinten päätöksenteosta ja kokousmenettelyistä.

Kokkolan seurakuntayhtymän hallintosääntö
Kokkolan suomalaisen seurakunnan hallintosääntö
Kokkolan ruotsalaisen seurakunnan hallintosääntö (ruotsiksi)
Kälviän seurakunnan hallintosääntö
Lohtajan seurakunnan hallintosääntö

Taloussääntö

Taloussäännöllä yhteinen kirkkovaltuusto ohjaa talousarvion sekä toiminta- ja taloussuunnitelman valmistelua ja sisältöä, omaisuuden hoitoa ja rahatointa, kirjanpitoa ja tilinpäätöstä sekä tilintarkastusta ja sisäistä valvontaa.

Taloussääntö