Japani-valokuvanäyttely

Kaupunkikuvaa Japanista.Kaustisen seurakuntakeskuksessa on mahdollisuus päästä näkemään valokuvia maailmasta, jossa seurakunnan nimikkolähetti Mirjam Harju työskentelee.

Hänen Japani-valokuvanäyttelynsä on esillä Kaustisen seurakuntakeskuksen kirkkoherranviraston käytävällä lokakuun ajan joka arkipäivä klo 9-15 sekä tiistai-iltaisin klo 18-20.  Sisään pääsee viraston ovesta.

Mirjam Harju on diakoni. Hän on Suomen luterilaisen evankelliumiyhdistyksen (Sley) kautta Japanin evankelis-luterilaisen kirkon (JELC) työssä Tokiossa Ichigayan seurakunnassa. Toimenkuvaan kuuluvat pienpiirit, kuten raamattu- ja kielipiirit, kotiryhmät, sekä pyhäkoulut ja kotikäynnit vanhusten luokse. Hänellä on meneillään toinen työkausi.

Japanissa vanhusten osuus väestöstä on maailman korkein. Monet vanhukset ovat yksinäisiä ja tuntevat elämänsä merkityksettömäksi. Vanhusten itsemurhia on paljon. Mirjam Harju haluaa olla mukana diakoniatyössä kohtaamassa ja auttamassa myös vanhuksia. Tämä tapahtuu koti- ja vanhainkotikäynnein.

Täältä pääset lukemaan Mirjam Harjun lähettikirjeitä.

Tue Oct 06 16:42:51 EEST 2020