Haluatko kirkonrakentajaksi?

Paikkoja avoinna seurakunnissa, hakuaika on nyt.

Seurakuntavaalimainos; kalastaja, pelastaja, rakastaja. Asetu ehdolle sellaisena kuin olet.

Syksyn seurakuntavaalien ehdokasasetteluvaihe on meneillään. Ehdokkaiksi tarvitaan kaikenikäisiä, eri tavoin ajattelevia seurakuntalaisia. Myös sinua. Voit asettua ehdolle sellaisena kuin olet.
Sinun ei tarvitse odottaa, että sinua pyydetään ehdokkaaksi, vaan voit olla itse aktiivinen.
Mikäli ehdokkuus kiinnostaa, kysy seurakuntasi ehdokaslistoista ja yhteyshenkilöistä kirkkoherranvirastosta tai nykyisiltä luottamushenkilöiltä ja etsi itsellesi sopiva lista.
Listoja perustavat valitsijayhdistykset, joiden taustalla voi olla herätysliike tai poliittinen puolue, usein myös jokin teema tai ajatusmaailma. Selvitä valitsijayhdistyksen teemat ja tavoitteet ja varmista, että voit olla niiden takana.
Jos et löydä sopivaa valitsijayhdistystä, voit perustaa oman.
Seurakuntien nettisivujen etusivuilta löytyy linkki seurakuntavaalisivustolle. Sieltä löytyy lisää tietoa ehdokkaaksi asettumisesta.

Vaalisivustolla tarjotaan
myös valitsijayhdistyksille mahdollisuutta esittäytyä jo ehdokasasetteluvaiheessa. Näin seurakunnassa vaikuttamisesta kiinnostuneet henkilöt ja valitsijayhdistysten ehdokaslistojen kokoajat voisivat kohdata toisensa.
Jos olet perustamassa valitsijayhdistystä, ota yhteyttä Kokkolan seurakuntayhtymän viestintään osoitteeseen info.kokkola@evl.fi. Näin saat valitsijayhdistyksesi yhteystiedot ja arvot esiin, sekä sitä kautta listallesi lisää samoin ajattelevia ehdokkaita.

2022-06-28 08:57:11.0