Kirkolliset kesäjuhlat värittävät Suomen suvea

Viimekesäisten virtuaalitapahtumien jälkeen kirkollisiin kesäjuhliin kokoonnutaan taas ympäri maan.

Viljapelto kylpee auringossa.

Tulevana viikonloppuna 10.-11. kesäkuuta vietetään Lähetysyhdistys Kylväjän Lähetyksen kesäpäiviä Vierumäen urheiluopistolla Heinolassa. Jämsään puolestaan kokoonnutaan Evankelisen Lähetysyhdistyksen evankelisille kesäjuhlille 11.-12. kesäkuuta. Kansan Raamattuseuralla on kahdet kesäjuhlat, Sanan Suvipäivät 17.-19. kesäkuuta Hollolassa ja Heinäveden Kirkastusjuhlat 29.-31. heinäkuuta Heinäveden kirkonmäellä. Osa Kirkastusjuhlien ohjelmasta striimataan Facebookin tai YouTuben kautta.

Kirkollisten kesäjuhlien ruuhkaviikonloppuna, heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna 1.-3.7. järjestetään Herättäjäjuhlat Joensuussa teemalla Lohduksi toisillemme. Herättäjäjuhliin voi tutustua myös Facebookissa, Instagramissa tai YouTubessa. Körttiradio on kuultavissa koko viikonlopun ajan nettiradiosta.
Karkun evankeliselle opistolle Sastamalaan puolestaan kokoonnutaan Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (Sley) valtakunnallisille Evankeliumijuhlille Sinä pelastit minut -teemalla.
Kävijämäärältään kirkollisten kesäjuhlien suurin tapahtuma on tänä vuonna Lopella, Räyskälän lentokentällä, jonne pystytetään Suviseurat 1.-4. heinäkuuta. Myös Suviseurat ovat näkyvistä esillä sosiaalisen median eri kanavilla. Kesäseuraradio lähettää suoraa ohjelmaa ja yhdistyksen YouTube-kanavalla voi seurata seurapuheita.
Ryttylässä ollaan koolla 1.-3.7. Kansanlähetyspäivien merkeissä. Kotona täällä ja taivaassa -teemalla järjestettäviin päiviin voi osallistua myös verkossa.

Heinäkuun toisena viikonloppuna, 8.-10.7. Rauman Lapin kirkolle, seurakuntakotiin ja papilaan kokoonnutaan Länsi-Suomen Rukoilevaisten Kesäseuroihin. Lisätietoa löytyy yhdistyksen Facebook- ja YouTube-tileiltä.
Lähetysyhdistys Rauhan Sanan Suvijuhlat järjestetään tänä kesänä Ylivieskassa 15.-17.7. Rauhan Sanan nettisivuilla on myös linkki suorana kuunneltaviin tapahtumiin.
Heinäkuun lopulla 22.-24.7. vietetään Uusheräyksen valtakunnallisia Kesäseuroja Kurikassa. Tämän vuoden teema on Katse Kristukseen.

Elokuussa on vielä tarjolla useita kirkollisia kesäjuhlia, kuten Hengen uudistuksen kesätapahtuma, KesäSpirit 5.-7.8. Lempäälän Ideaparkissa.
Elokuun toisena viikonloppuna 13.-14.8. järjestetään sekä Merimieskirkon Kesäjuhla Helsingin Vuosaaressa että Orpokotijuhlat Saaren kirkolla Parikkalassa. Parikkalan seurakunta järjestää tapahtuman yhdessä Parikanniemisäätiön kanssa, jonka hengellisen työn tärkein tehtävä on evankeliumin ilosanoman kertominen Jeesuksesta Kristuksesta.
Suomen Raamattuopiston Hengelliset syventämispäivät järjestetään 15.-21. elokuuta Kauniaisissa.
Vielä syyskuussa Porvooseen kokoonnutaan Medialähetys Sanansaattajien Medialähetyspäiville 23.-25.9. teemalla Taivaan vallat.

2022-06-08 12:07:00.0